Als u de premie niet betaalt, stopt de dekking van uw verzekering. In de herinneringsbrief staat welke datum voor u van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. U kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.
Het kan gebeuren dat u niet genoeg saldo op uw rekening heeft staan. Dan lukt het ons niet om uw premie te incasseren. U kunt ook een keer vergeten uw premie over te maken. In beide gevallen hebt u een betalingsachterstand. Wij sturen u dan een betalingsherinnering.
Wat kunt u doen bij een betalingsachterstand?
Kunt u niet meteen betalen? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.15 uur op 0318 544 044.
Heeft u zorgen over uw financiën of heeft u schulden? Al veel mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
Wat gebeurt er als u een betalingsachterstand hebt?
Reageert u niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt uw betalingsachterstand op en bent u na 30 dagen niet meer verzekerd.
U kunt misschien een betalingsregeling treffen
Lukt het u niet om uw premieachterstand in één keer te betalen? Dan kunt u misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met u stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van uw rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.
Als uw motorrijtuig onverzekerd is, bent u strafbaar
De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is uw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van RDW een boete van honderden euro’s. U bent namelijk wettelijk verplicht uw motorrijtuig te verzekeren.
Wanneer heeft u weer dekking?
U heeft betaald. Wanneer bent u weer verzekerd? U bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij uw achterstallige premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor uw motorrijtuigenverzekering.
Wilt u voortaan via automatische incasso betalen?
Met een automatische incasso verkleint u het risico dat u een premiebetaling mist. Heeft u een machtiging afgegeven maar bent u het niet eens met een afschrijving dan kunt u deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen 8 weken na afschrijving contact op met uw bank. Vraag uw bank naar de voorwaarden.
Zo stelt u een automatische incasso in
Geef dit bij voorkeur schriftelijk door via info@sibbing.nl. Wilt u daarbij aangeven dat u voortaan per automatische incasso wilt betalen. Vermeld in uw mail uw volledige naam, adresgegevens, uw rekeningnummer en de polisnummers waarvoor u de automatische incasso wilt regelen. U ontvangt van ons een machtigingsformulier.
Voordelen SWA Assuradeuren
Snelle polisafgifte door eigen bedrijf
Deskundige en snelle schadeafwikkeling door eigen afdeling
Alle zaken worden direct binnen het eigen bedrijf geregeld
Dus korte lijnen en snelle afstemming van uw verzekeringszaken
Contact
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren.